Taryfa opłat

/
Taryfa opłat

Linie regionalne PKS Gdańsk

(dotyczy linii: 851, 852, 854, 855, 856, 857, 859, 860, 861, 870, 871)

Taryfa przesiadkowa

W celu promowania podróży uwzględniających przesiadki, wprowadzona została ulga przesiadkowa w wysokości 30%. Pasażer w trakcie pierwszej części podróży (przed przesiadką) nabywa bilet w zwykłej cenie, zaś przy zakupie biletu po przesiadce, w drugim autobusie, okazuje poprzedni bilet, który uprawnia do skorzystania z ulgi handlowej na przejazd w wysokości 30% od ceny biletu wynikającej z taryfy opłat. Warunkiem uzyskania ulgi jest rozpoczęcie drugiej podróży nie później niż 2 godziny od momentu zakupu pierwszego biletu. Taryfa przesiadkowa nie obowiązuje na wielokrotne przejazdy tą samą linią wynikające z przerwy w podróży.

Cennik opłat za przejazdy autobusami PKS Gdańsk – obowiązujący od 20.08.2019 r.
Ceny biletów jednorazowych – komunikacja zwykła.

Cennik opłat za przejazdy autobusami PKS Gdańsk – obowiązujący od 20.08.2019 r.
Ceny biletów miesięcznych imiennych.

Cennik opłat za przejazdy autobusami linii 851, 881, 882 – obowiązujący od 01.10.2019 r. (bilety miesięczne od 20.09.2019 r.)
Ceny biletów jednorazowych i miesięcznych.

Cennik opłat za przejazdy autobusami linii 871, – obowiązujący od 01.10.2019 r. (bilety miesięczne od 20.09.2019 r.)
Ceny biletów jednorazowych i miesięcznych.

Uprawnienia do przejazdów ulgowych i bezpłatnych w komunikacji zwykłej.

Przepisy porządkowe obowiązujące na lichach PKS Gdańsk.


Komunikacja Gminy Pruszcz Gdański

(dotyczy linii: 841 – 848)

Na liniach funkcjonujących w ramach komunikacji gminy Pruszcz Gdański, taryfa opłat za bilety oraz granice stref taryfowych ustalone zostały przez gminę Pruszcz Gdański. Uwaga! Ulga gminna nie łączy się z ulgami ustawowymi.

Honorowanie biletów miesięcznych

Bilet miesięczny uprawnia do nieograniczonych przejazdów we wszystkie dni tygodnia, na wszystkich trasach w strefach taryfowych na jakie został wykupiony.

Bilety elektroniczne (tzw. e-bilety)

Dla Państwa komfortu i wygody wprowadziliśmy możliwość załadowania biletu miesięcznego na kartę elektroniczną. E-bilet można otrzymać po wypełnieniu wniosku (pobierz wniosek), który należy złożyć w punkcie sprzedaży biletów w Urzędzie Gminy Pruszcz Gdański, przy ul. Wojska Polskiego 30. Kaucja zwrotna za wydanie e-karty: 10 zł.

Przy wejściu do autobusu należy każdorazowo przyłożyć e-bilet do czytnika znajdującego się na górnej części kasy fiskalnej. Odczyt nastąpi automatycznie, co zostanie potwierdzone sygnałem dźwiękowym.

Bilety miesięczne obowiązują wyłącznie w autobusach komunikacji gminy Pruszcz Gdańskiej. Wszystkie takie pojazdy oznaczone są specjalnym logotypami umieszczonymi na przedniej i tylnej ścianie autobusu (po prawej stronie) oraz na boku (na szybie za przednimi drzwiami). W autobusach nie obowiązują bilety miejskie i metropolitalne emitowane przez ZTM Gdańsk oraz MZKZG.

Cennik opłat za przejazdy autobusami komunikacji Gminy Pruszcz Gdański – obowiązujący od 15.05.2014 r.

Uprawnienia do przejazdów ulgowych i bezpłatnych.

Przepisy porządkowe w gminnym przewozie osób na terenie Gminy Pruszcz Gdański

Regulamin korzystania z e-biletu w komunikacji Gminy Pruszcz Gdański


Komunikacja regionalna PA Gryf

(dotyczy linii: 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 17, 19, 20, 800, 801, 806, 810)

Taryfa przesiadkowa

Wybierając podróż w relacji wymagającej przesiadki, oferujemy Państwu możliwość skorzystania ze specjalnej taryfy przesiadkowej. W tym celu, Pasażerowie powinni na pierwszym odcinku trasy (przed przesiadką) nabyć zwykły bilet – w cenie wynikającej z taryfy, natomiast przy zakupie biletu w drugim autobusie powinni okazać poprzedni bilet, który uprawniać będzie do skorzystania z ulgi handlowej na przejazd w wysokości 30% od ceny biletu wynikającej z taryfy opłat. Warunkiem uzyskania ulgi jest rozpoczęcie drugiej podróży nie później niż 2 godziny od momentu zakupu pierwszego biletu.
Ulga handlowa nie łączy się z ulgami ustawowymi.
Taryfa przesiadkowa nie obowiązuje na wielokrotne przejazdy tą samą linią wynikające z przerwy w podróży.

Honorowanie biletów miesięcznych na różnych wariantach tras

Bilet miesięczny zakupiony na daną trasę, obowiązuje na wszystkich liniach komunikacyjnych kursujących w podanej relacji.
W przypadku możliwości podróżowania w danej relacji różnymi wariantami tras, obowiązuje zasada, że bilet miesięczny zakupiony na trasę dłuższą honorowany będzie również w autobusach linii jadącej trasą krótszą. Przykładowo bilet miesięczny na trasę Kartuzy – Sulęczyno przez Sierakowice (linia 14) honorowany będzie również w tej samej relacji na linii 7 kursującej najkrótszą trasą przez Brodnicę Górną i Klukową Hutę.

Bilet miesięczny sieciowy

Bilet miesięczny zakupiony na dowolną relację powyżej 40 km (przedział taryfowy 41-100 km) jest jednocześnie tzw. biletem sieciowym. Uprawnia on do nieograniczonej liczby przejazdów w okresie ważności biletu w dowolnej relacji wszystkimi liniami autobusowymi P.A. GRYF tj. liniami 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 17, 19, 20, 800, 801, 806 i 810.

Bilet dzienny

Bilet dzienny uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów autobusami P.A. GRYF (tj. liniami 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 17, 19, 20, 800, 801, 806 i 810) w dowolnej relacji w okresie jednego dnia kalendarzowego (tj. od godziny 0:00-24:00). Bilet dzienny można nabyć u kierowcy autobusu. Z uwagi na przepisy ustawowe na bilet dzienny nie obowiązują żadne ulgi.

Bilet 14-dniowy

Bilet 14-dniowy obowiązuje w wybranej przez pasażera relacji przez ciąg kolejnych 14 dni. Podobnie jak w przypadku biletów miesięcznych, bilet 14-dniowy zakupiony na relację dłuższą jak 40 km staje się biletem sieciowym, który umożliwia nieograniczone podróżowanie autobusami P.A. GRYF w okresie ważności biletu. Bilet 14-dniowy jest biletem imiennym do nabycia w kasach stacjonarnych P.A. GRYF (należy mieć na uwadze, że punkty sprzedaży biletów funkcjonują w wybrane dni miesiąca). Z uwagi na przepisy ustawowe na bilet 14-dniowy nie obowiązują żadne ulgi.

Zasady wydawania duplikatów biletów miesięcznych

W przypadku utraty (zagubienia, kradzieży lub całkowitego zniszczenia) biletu miesięcznego możliwe jest wydanie duplikatu. W tym celu pasażer powinien złożyć w siedzibie P.A. GRYF, ul. Armii Krajowej 1d, 83-330 Żukowo, pisemny wniosek opisujący zaistniałą sytuację.

Wniosek powinien zawierać:
– imię i nazwisko właściciela biletu,
– jego adres zamieszkania,
– trasę przejazdu,
– kasę, w której bilet został kupiony (Kartuzy / Żukowo),
– miesiąc obowiązywania biletu,
– numer telefonu właściciela biletu.

O fakcie uzyskania akceptacji Dyrektora P.A. GRYF (lub jej braku) pasażer zostanie poinformowany telefonicznie. Po uzyskaniu akceptacji, pasażer udaje się do kasy biletowej, w której nabył bilet, gdzie zostanie wystawiony mu duplikat. W przypadku zagubienia biletu ulgowego, wystawienie duplikatu może nastąpić wyłącznie po okazaniu dokumentu uprawniającego do zastosowania ulgi.

Termin rozpatrzenia wniosku wynosi maksymalnie 5 dni roboczych od momentu jego złożenia w siedzibie P.A. GRYF.

Cennik opłat za przejazdy autobusami P.A. Gryf – obowiązujący od 20.08.2019 r.
Ceny biletów jednorazowych, dziennych i 14 dniowych, oraz biletów miesięcznych imiennych.

Uprawnienia do przejazdów ulgowych i bezpłatnych.

Przepisy porządkowe obowiązujące na liniach P.A. Gryf.

Wniosek o wydanie zaświadczenia o nabyciu biletu miesięcznego przez pasażera, zastępującego utracony bilet.